فعالیت مجدد پروژه احداث خط آهن میانه-اردبیل

به گزارش وبلاگ عینک من به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی از راه آهن میانه- اردبیل و ایستگاه های مسیر بازدید کرد و از آغاز مجدد عملیات اجرایی در این خط ریلی که به دلیل کمبود شدید منابع اعتباری متوقف بود، اطلاع داد.

فعالیت مجدد پروژه احداث خط آهن میانه-اردبیل

وی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه از محل فاینانس داخلی گفت: با توزیع اعتبار 80 میلیارد تومانی و برگزاری چند جلسه با پیمانکاران و مشاوران این خط ریلی مقرر شد اعتبار تخصیص یافته بین قطعات مختلف با توجه به اهمیت و میزان پیشرفت فیزیکی قطعات، توزیع گردد.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از رشد و سرعت عملیات اجرایی طی هفته گذشته در این پروژه ابراز خرسندی کرد و اضافه نمود: پیمانکاران با افزایش تعداد نیروی انسانی و ماشین آلات در کوشش هستند تا به هدف گذاری و اولویت بندی های اجرا شده دست پیدا نمایند.

خطیبی در خصوص هدف گذاری برای خط ریلی میانه- اردبیل شرح داد و گفت: با برگزاری جلسات متعدد مقرر شد تا با توزیع به موقع اعتبارات در پروژه زیرسازی مسیر تا خاتمه سال 1398 به اتمام برسد.

وی برگزاری همزمان مناقصه برای احداث ایستگاه های مسیر را بخش دیگری از برنامه ها خاطرنشان کرد و اضافه نمود: به زودی مناقصه ساخت ایستگاه های فیروزآباد، گنج گاه و مهمان دوست نیز برگزار می گردد.

این مقام مسئول در شرکت ساخت، طول خط ریلی راه آهن میانه ـ اردبیل را 175کیلومتر بیان نمود و گفت: این خط ریلی با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر از نظر میزان و نوع ابنیه فنی یکی از خطوط ریلی منحصر به فرد در کشور است.

خطیبی اضافه نمود: راه آهن میانه ـ اردبیل دارای 64 دستگاه تونل به طول 24 کیلومتر و 33 دهنه پل به طول بیش از 4 کیلومتر است که بزرگترین تونل مسیر به طول 1200 متر و بزرگترین پل به طول 600 متر بخشی از ابنیه فنی این محور است.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه، پل آرپاچای در خط ریلی میانه ـ اردبیل را یکی از منحصر به فردترین پل های شبکه ریلی کشور خاطرنشان کرد و گفت: این پل پنج دهانه دارد که ارتفاع دهانه میانی آن 63 متر و ارتفاع پایه آن 80 متر است و به عنوان مرتفع ترین پل ریلی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی راه آهن میانه ـ اردبیل را یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث کشور دانست و گفت: اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور موجب افزایش مراودات اقتصادی بین استان اردبیل و استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مهمترین استان های مرزی و بالتبع آن اتصال استان اردبیل با همسایه های شمال غربی کشور می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فعالیت مجدد پروژه احداث خط آهن میانه-اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت مجدد پروژه احداث خط آهن میانه-اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید