بختیار: اخذ عوارض برای عبور از تونل های شهری با هدف اجرای آن منافات دارد
به گزارش وبلاگ عینک من، یک عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه اخذ عوارض برای عبور از تونل های شهری با هدف اجرای آن منافات دارد گفت: هدف از ساخت تونل های شهری کاهش حجم ترافیک در سطح شهر است اما با اخذ عوارض حدود 60 درصد مردم نمی توانند این هزینه را برای مسیر روزانه خود پرداخت نمایند و لذا بر حجم ترافیک شهر افزوده می گردد.

علی بختیار در گفت وگو با وبلاگ عینک من در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص پولی شدن تونل های تهران اعلام کرد: وظیفه شهرداری تسهیل و خدمات رسانی در حمل و نقل عمومی شهروندان در سطح شهر است. یکی از راه های کنترل ترافیک ساخت بزرگراه، تونل و توقیت حمل و نقل عمومی است.
وی در ادامه اظهار کرد: امروز مترو و خطوط بی .آر.تی توانسته تا حدودی حمل و نقل در سطح شهر را تسهیل کند اما امروز مترو 2.5 میلیون مسافر را جابه جا می نماید در صورتی که امکان جابه جایی 5 میلیون مسافر را دارد.
وی در ادامه توضیح داد: اخذ عوارض برای عبور از تونل به این معنا است افرادی که توانایی مالی دارند می توانند از تونل استفاده نمایند و افرادی که توانایی مالی را ندارد باید مسیر طولانی تری را طی کند و ترافیک در سطح شهر ایجاد گردد.
بختیار خاطر نشان کرد: اخذ عوارض برای عبور از تونل های شهری با هدف اجرای آن منافات دارد چراکه هدف ساخت تونل کاهش حجم ترافیک است اما با اخذ عوارض حدود 60 درصد مردم نمی توانند این هزینه را برای مسیر روزانه خود پرداخت نمایند. خدمات رسانی از سوی دولت به شکل تونل و بزرگراه ها نباید هزینه ای داشته باشد مگر اینکه بخش خصوص سرمایه گذاری کند و بزرگراه و تونل در کشور ایجاد کند و سرمایه خود را به وسیله فروش قبض کسب کند اما دولت برای درآمد زایی نباید دست به چنین اقداماتی بزند.
منبع: خبرگزاری ایسنا