درباره اپلیکیشن Gradient؛ شبیه کدام سلبریتی هستیم؟!

به گزارش وبلاگ عینک من، وب سایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: بر اساس شواهدی که این روز ها در شبکه های اجتماعی می بینیم باید کم کم اپلیکیشن فیس اپ FaceApp را فراموش کنیم، چرا که روز های سروری اپلیکیشن جدیدی فرارسیده است!

درباره اپلیکیشن Gradient؛ شبیه کدام سلبریتی هستیم؟!

فیس اپ، اپلیکیشنی جنجالی بود که با یاری فناوری هوش مصنوعی، می توانست چهره شما را در هنگام پیری و سالخوردگی به شما نشان بدهد و یا صورت یک مرد را به صورت یک زن تبدیل کند و برعکس.

اما چند هفته پیش یک اپلیکیشن توسط شرکت Ticket To The Moon وارد گوگل پلی و اپ استور اپل شده که به ویژه در این یک هفته خیلی سر و صدا به پا نموده. اسم این اپلیکیشن گرادینت Gradient است.

مقر شرکت سازنده این اپلیکیشن در دلاویر آمریکا است. اما موضوع به این سادگی نیست و آنالیز بیشتر نشان می دهد که شرکت چینی Meihua Capital Partners بیشترین سرمایه گذار این شرکت به ظاهر آمریکایی است.

گرادینت در واقع یک اپلیکیشن سلفی است و به یاری هوش مصنوعی و فناوری های زیباسازی اجازه ویرایش عکس های سلفی را می دهد، مثلا به یاری آن کاربر می تواند چشمانش را درشت تر کند و لبش را برجسته تر کند یا تون رنگ پوستش را تغییر بدهد یا رنگ موی دیگری انتخاب کند.

اما جذاب ترین بخش اپلیکیشن گرادینت Gradient، بخشی است که به کاربر می گوید که شبیه کدام آدم مشهور یا سلبریتی است!

در گوگل پلی این اپلیکیشن بیش از یک میلیون بار دانلود شده و اینستاگرام هم پر شده از عکس هایی با هشتگ Gradient که در آن کاربران ذوق زده می گویند که شبیه کدام سلبریتی هستند.

چطور اپلیکیشن گرادینت Gradient را دانلود کنم و از آن استفاده کنم؟

بعد از دانلود، شما عکسی دلخواه از خودتان یا هر دوست یا شخص دیگری می تواند آپلود کنید، برنامه جستجو می نماید و شبیه ترین عکس را پیدا می نماید. اپلیکیشن برای اینکه بر لطف کار بیفزاید سیر دگردیسی عکس شما به عکس سلبریتی را در قالب چند عکس نشان می دهد.

یک دفعه اعلام می گردد که شما شبیه یک سلبریتی هستید. اگر از سلبریتی ای که به زعم برنامه، شبیه او هستید، خوشتان نمی آید، می توانید دوباره اقدام کنید. جالب است که اگر از اپلیکیشن دوباره خواسته گردد که همان عکس را آزمایش کنید، بار دوم و بار های دیگر، هر بار چهره کاربر را شبیه یک سلبریتی دیگر انتخاب می نماید.

به عبارتی، کارایی و میزان دقت اپلیکیشن اصلا بالا نیست. بسیاری از کاربران هم از همین راضی نیستند و می گویند که در شرایطی که انتظار یک فیس اپ دیگر را داشتند و می خواستند باور نمایند که هوش مصنوعی متحیرشان خواهد نمود، سرخورده شده اند. مثلا کاربر مردی گفته که در شرایطی که صورتی کاملا مردانه با آرواره برجسته مربعی و ریش دارد، گرادینت او را شبیه یک خواننده زن دانسته است!

بامزه تر این است که کاربران آمده اند و عکس های یک سلبریتی را آپلود نموده اند و بعد اپلیکیشن هر سلبریتی را شبیه یک سلبریتی نامربوط دانسته است. تازه اگر کمی زاویه صورت و حالت چهره خود را تغییر بدهید یا عینک بزنید و آرایش موی خودتان را عوض کنید، نتایج گرادینت از زمین تا آسمان، تفاوت خواهد نمود.

پس اصلا تصور نکنید که با یک اپلیکشن معتبر و در عین حال سرگرم نماینده روبرو هستید. این اپلیکیشن در یک کلام، فقط سرگرم نماینده است و بس.

سوال: چطور شد که اپلیکیشن گرادینت محبوب شد؟!

گرادینت در بخش ویرایش عکس، اپلیکیشن قابل اعتنایی است، اما محبوب شدن اخیر این اپ، یک فرایند طبیعی نبوده و وابسته به تبلیغ سلبریتی ها بوده است.

آنالیز ها ردگیری های شروع فرایند همه گیر شدن این اپ نشان می دهند که سلبریتی های زیادی ناگهان استفاده از این اپ را توصیه نموده اند و بعضی از آن ها هم از هشتگ #ad یعنی تبلیغات استفاده نموده اند. به نظر می رسد کارداشیان ها بابت تبلیغ این اپ پول پرداخت نموده اند! حالا اینکه چه ارتباط اقتصادی ای بین کاردشیان ها و شرکت Ticket To The Moon وجود دارد، فاش نشده است!

آیا گرادینت مانند فیس اپ، ممکن است اپلیکیشنی باشد که دیتای خصوصی ما استفاده می نماید؟!

البته هنوز هم ما در خصوص فیس اپ قانع نشده ایم که سناریوی سوء استفاده از اطلاعات کاربران توسط آن، سناریویی واقعی باشد. اما به هر حال در محیط اینترنت، عاقلانه است که محتاطانه رفتار کنیم.

در بخش قوانین حریم خصوصی اپ گرادینت آمده که این اپ هیچ اطلاعاتی را گردآوری و ذخیره نمی نماید و با هیچ شرکت و سازمان ثالثی به اشتراک نمی گذارد.

مواظب باشید که اپلیکیشن گرادینت پول شما را نبلعد!

اما چیز دل آزار قیمت اپ است: 4.99 دلار برای یک هفته یا 19.99 دلار برای یک ماه!

ادعا شده که این هزینه گزاف برای به روزرسانی مداوم اپ و بهتر شدنش مصرف می گردد. اما می گردد از روی آن حدس زد که چرا یک دفعه کاردشیان ها به این اپ علاقه مند شده اند!

البته هر کاربر می تواند به مدت 3 روز از اپلیکیشن به رایگان استفاده کند.

اما مواظب باشید. اپلیکیشن همان اول در صورتی این 3 روز رایگان را به شما هدیه می نماید که از اعتبار اقتصادی مثبت شما در مثلا اپ استور مطمئن گردد. یعنی ممکن است شما صرفا برای تست اپلکیشن و استفاده از این 3 روز، شتاب زدگی به خرج بدهید و حواستان نباشید که بعد از 3 روز، از محل اعتبار شما، اپلیکیشن خریداری خواهد شد!

پس چه کار کنیم که این 3 روز رایگان را داشته باشیم و پولی هم نپردازیم؟!

شما باید در همان سه روز خرید خودتان را لغو یا کنسل کنید. در iOS شما باید به بخش ستینگ و بخش iTunes & App Store بروید و بعد از ورود در باکس اشتراک ها یا Subscriptions، اقدام به لغو اشتراک کنید.

در اندروید هم شما روی منو اپ گوگل پلی استور باید کلیک کنید و به بخش Subscriptions بروید و اشتراک را لغو کنید.

سخن پایانی: آیا اصلا اینکه شما شبیه یک سلبریتی هستید، می تواند مایه افتخار باشد؟!

بیایید تصور کنید که اپلیکیشن کارش را کاملا دقیق انجام می دهد و شما واقعا شبیه یک سلبریتی هستید. بیایید تصور کنید که شما به مانند رضا پرستش، بدل مسی هستید. به جز جنبه تفریحی قضیه، آیا این اپلیکیشن باید بیشتر درگیرتان کند؟

این دیگر مسئله ای شخصی است. اما من آرزو می کنم که روزی برسد که ما از اینکه افکار و ظرفیت های علمی یا ادبی و هنری تا حدی شبیه یک آدم نامدار داریم، به خود ببالیم؛ و اصلا در گامی فراتر از این من آرزو می کنم که روزی برسد که همه ما از اینکه خودمان هستیم، به خود افتخار کنیم!

منبع: برترین ها

به "درباره اپلیکیشن Gradient؛ شبیه کدام سلبریتی هستیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره اپلیکیشن Gradient؛ شبیه کدام سلبریتی هستیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید